04 Mart 2007

ÇAVDARLI TAVA EKMEĞİ

Tam da günlüğümle ilgilenmeye niyet etmiştim. Pişirdiğim yemekleri resimleyemez oldum. Niye mi?? Daha 1. sınıfa giden oğlum, fotoğrafçılık dersleri alıyor da ondan.. Bizim fotoğraf makinesi okula gitti, ben de kalakaldım işte böyle:(.. Şimdi ucuzundan bir fotoğraf makinesi edinmek lâzım. Bugün de öyle istedim ki yaptığım ekmekleri görüntülemeyi.. Neyse, en azından tarifini sizlerle paylaşayım, belki denemek istersiniz..

ÇAVDARLI TAVA EKMEĞİ (Lezzet Dergisi, Şubat 2007 sayısından)

Malzemeler:
Ekmek hamuru için:
  • 500 gr Söke Çavdar Unu Karışımı
  • 320 ml süt
  • 40 gr. eritilmiş ılık tereyağı
  • 2 çay kaşığı tuz (tarifte var ama bence çıkarmak lâzım, zaten ekmek karışımında tuz olduğundan fazla geliyor)
  • 2 çay kaşığı kuru maya (paketten çıkan mayayı kullanabilirsiniz)
  • 3 çay kaşığı toz şeker

Üzeri için:

  • 1 yumurtanın sarısı
  • 1 çorba kaşığı su
  • 1 ç.k. susam
  • 1 çorba kaşığı çörekotu
  • 1 tatlı kaşığı keten tohumu

Yapılışı:

  • Sütü (ılık olacak) ekmek pişirme makinesinin haznesine dökün. Çavdar unu karışımını sütün üzerini tamamen örtecek şekilde ekleyin. Haznenin bir köşesine tuz, karşı köşesin şeker, diğer köşesine yağ ilave edin. Unun ortasını hafifçe açıp mayayı ekleyin.
  • Hazneyi makineye yerleştirip hamur programında makineyi çalıştırın. Program bittiğinde hamuru unlanmış çukur bir kaba alın. Üzerini hafif yağlanmış folyoyla kapayıp buzdolabında birkaç dakika bekletin.
  • Hamuru un serpilmiş tezgahın üzerine alıp elinizle rulo yapın. 19 eşit bezeye ayırın. Bezeleri elinizde yuvarlayıp top şekline getirin. Yağlanmış kelepçeli kalıba yan yana halka şeklinde dizin. Kalıbın üzerini hafif yağlanmış folyoyla kaplayın. 30-35 dakika oda ısısında bekletin.
  • Folyoyu çıkarın. Yumurta sarısını suyla çırpıp ekmek hamurlarının üzerine sürün. Susam, çörekotu ve keten tohumu değişimli olarak serpiştirin. Önceden ısıtılmış 200 dereceye ayarlı fırında 35-40 dakika pişirin. Sıcak veya ılık servis yapın.

Afiyetle kalın... İyi haftalar herkese...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık, kim bilir ne kadar lezzetli olmuştur.Anne

kekik dedi ki...

Sevgili "Anne"
Tavsiye ederim hele sıcak sıcak kahvaltıda yemek pek keyifli..

Adsız dedi ki...

merhaba, sökenin o karışımını bende kullanarak ekmek yapıyorum. Çok memnunum... Resmi olmasada görmüş kadar oldum :))

Ellerinize sağlık...

Ekmek kokusu gibi varmı?! misss

sımmsıcak sevgilerimle...

kekik dedi ki...

Merhabalar Zerrin hanım,

Gerçekten de misss gibi kokuyor ekmekler. Her zaman beklerim..

Candan

cekirdeksizuzum dedi ki...

Ben de size merhaba demek istedim.
Bu arada sitenizde gezerken comments linki ile ilgili yazınızı gördüm. süper oldu. çünkü benim de comments linkim kayboldu:( sizinki nasıl geri gelmişti? yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Sevgiler...

kekik dedi ki...

Hoşgeldiniz:) "Comments" i geri getirebilmek için "settings"den "comments" e girip "show comments"i tıklarsan, büyük ihtimalle geri gelebilir. Sanırım böyle olmuştu,

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Sevgili Kekik,fotoğraf makinası dönmedi herhalde. Yoksa doktora dersleri ya da tez sıkıntısı mı?Yazmaz oldunuz.Ben de aynı yollardan geçtim. Zordur bilirim.Yine de en azından sağlıklı olduğunuzu bildirir bir iki satır karalayın.Hem söz vermiştiniz en azından haftada bir bişeyler yazacaktınız.Selam ve sevgiler. Anne

kekik dedi ki...

Sevgili "Anne",

Haklısınız, sözümü tutamadım:( Fotoğraf makinesi yeni döndü, en kısa zamanda yeni yazılarla dönüyorum!

Selam ve sevgiler..